JAG BLIR SÅ TRÖTT

på allt jävla snack om politik. en del säger att det är FEL att SD kom in i rikstagen, en del säger att det är RÄTT.
jag personligen tycker att det är rätt. jag säger inte att allt dom säger är rätt, jag tycker att dom kan möta varandra halvvägs och kompromissa. jag tror att om inte sverige lugnar ner sig med att ta in invandrare kommer sverige inte vara svenskt om 50 år. jag är INTE rassist på något sätt, men sverige ska väl vara svenskt. eller?
 jag tycker också att dom invandrare som tar vara på chansen dom får och beter sig rätt och jobbar hårt, dom gör inget fel. det är dom som kommer hit och är stöddiga och är kriminella, jag tycker inte att dom har någon plats här. om dom nu ska vara så jävla kaxiga kan dom väl åka hem igen. för där lär dom ju verkligen inte vara lika kaxiga, då drar dom svansen mellan benen, garanterat.
 för om vi vänder på det och vi säger att vi skulle råka ut för krig och behövde fly, inte skulle vi få samma rättigheter som dom får här? bidrag och bostad, kyrka ja allt sånt. inte en chans att vi skulle få yttra oss ens. (beroende på vart man hamnar då förstås).
invandrare som kommer till sverige får en andra chans i livet, dom som inte tar den på ett schysst sätt borde inte, enligt mig, får stanna.
jag röstade aldrig. jag skulle förtidsrösta eftersom att jag nu befinner mig i falun och jag inte får rösta på mitt röstkort här på valdagen. men skulle jag ha röstat hade även min röst fallit på SD.

nu vet ni vad jag tycker om det hela.
over and out!

Kommentarer

Skriv en kommentar här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0